دوره رایگان آموزش طراحی پرندگان در نگارگری
طراحی پرندگان در نگارگری، یکی از موضوعاتی است که در دنیای هنر و طراحی، علاقه مندان بسیاری را به خود جذب کرده است. پرندگان با زیبایی بالفراز و افتادگی پرها، الگوهای رنگارنگ و شکل های منحصر به فرد، یک منبع بی نهایت از الهام برای هنرمندان هستند. در این دوره آموزشی، شما با استفاده از تکنیک ها و روش های حرفه ای، به طراحی و نگارگری زیبا و واقع گرایانه پرندگان خواهید پرداخت.
در آموزش طراحی پرندگان در نگارگری، شما فرصتی منحصر به فرد را برای بررسی جزئیات و تجسم واقعی پرندگان خواهید داشت. این دوره به شما امکان می دهد تا با تمرکز بر جزئیات شگفت انگیز این موجودات زیبا، تصاویری واقع گرایانه و شگفت انگیز از پرندگان را خلق کنید. با استفاده از تکنیک های منحصر به فرد و راهنمایی استاد سمیه رشیدی، شما قادر خواهید بود تا رنگ آمیزی، سایه بندی و جزئیات دقیق را در آثارتان به تصویر بکشید و آثاری بی نظیر و زیبا را به ارمغان بیاورید.
در این دوره از آموزش طراحی پرندگان در نگارگری، هنرمندان با استفاده از تکنیکهای پیشرفته و تمرینهای عملی، تواناییهای خلاقیت و تجسمپذیری خود را نیز تقویت خواهند کرد. همچنین، شما به علاوه از تسلط بر طراحی و نگارگری پرندگان، از فرآیند تحقیق و بررسی جزئیات زیستی و طبیعی این موجودات دلپذیر لذت خواهید برد. با شرکت در این دوره، آثاری بینظیر و واقعگرایانه را خلق کرده و جهان زیبای پرندگان را به تصویر خواهید کشید.
اگر تمایل دارید در دوره رایگان «طراحی پرندگان ذر نگارگری» در سایت آکادمی رشیدی شرکت کنید، اینجا کلیک کنید!!!
طراحی پرندگان در نگارگری
پرندگان از جمله موجوداتی هستند که اعتقادات و باور های زیادی درباره آن ها در بین جوامع مختلف رواج داشته و جایگاه خاصی در فرهنگ و ادبیات ملل داشته اند و همواره در آثار هنری مورد توجه بوده اند.
در هنر ایرانی نیز پرندگان همیشه از نقوش پر کاربرد بوده است ،بسیاری از نقوش پرندگان نمادین و سمبولیک بوده و جایگاه خاص خود را در فرهنگ و هنر دارند.
انواع مختلف پرندگان و به تبع آن خصوصیات و ظاهر متفاوت آنها باعث می شود که نقوش بسیار متنوعی از آنها را به توان تصویر کرد.
در هنر اصیل نگارگری، پرندگان جز لاینفک عناصر در تصویر پردازی هنرمندان بوده و هست و به شکل های گوناگون واقعی و خیالی ترسیم می شوند.
پرنده های با ظاهر و شکل و تزیینات زیبا که چشم هر بیننده ای را خیره می کنند. طراحی پرندگان در نگارگری از طبیعت اقتباس می شود اما چنین نیست که هر پرنده که تصویر می شود دقیقا ما به ازاء واقعی داشته باشد.
در این مقاله برآنیم که شما را تا حدودی با طراحی این موجودات خیال انگیز آشنا کنیم.
اگر شما هم جز هنرمندان و هنردوستانی هستید که می خواهید از راز و رمز این نقش پردازی های زیبا آگاه شوید و اگر دوست دارید بتوانید چنین طرح های دل انگیز را خلق کنید با آکادمی رشیدی همراه شوید و مطلب زیر و ویدیو مربوطه (آموزش رایگان طراحی پرندگان) را دنبال کنید.
نکات آموزشی طراحی پرندگان در نگارگری
سر
- در طراحی پرندگان در نگارگری ابتدا فضاسازی اولیه را مشخص می کنیم یعنی اول یک دایره برای سر و یه بیضی برای بدن پرنده می کشیم. طراحی را از سر پرنده شروع می کنیم.
- ابتدا جهت نگاه را مشخص می کنیم به این ترتیب که از مرکز دایره خطی کشیده که این خط به هر سمت که باشد همان سمت جهت نگاه پرنده است.
- در نمای نیم رخ این خط دقیقا از نقطه وسط دایره کشیده می شود. در امتداد همین خط نوک را می کشیم.
- نوک پرنده حالت مثلثی دارد و بالای نوک پهن تر است. شکاف وسط نوک وارد دایره سر می شود.ابتدا و انتهای این خطوط کندی و وسط خطوط تندی است.
- چشم روبروی خط وسط نوک قرار می گیرد. در دایره چشم دو نقطه روشن قرار داده و بقیه را تیره می کنیم و با فاصله کمی ضخامت پلک پرنده را می کشیم. برای نشان دادن گودی کنار چشم هاشورهایی در کنار این دایره اضافه می کنیم.
- در گنجشک سانان سر گردتر و نوک کوچک تر و چشم کمی به نوک نزدیک تر است و کلا دایره سر وارد بیضی تخم مرغی بدن می شود و گردن بسیار کوتاه است. (پرندگانی که بدن پرتر و چاق تری دارند دایره سر به مقدار زیادی وارد بیضی بدن می شود و گردن محسوسی ندارند.)
- قسمت بالای سر خط تیره تری می کشیم و اگر پرنده تاج داشته باشد تاج آن ترسیم می شود. خطوط تیره و روشن پرهای نازک تاج را ایجاد می کنند، پرهای وسط تاج بلندتر هستند. تاج می تواند به شکل های مختلف و تزیینات زیبا ترسیم شود.
- اگر سر پرنده بدون تاج باشد با خطوط کوتاه ظریف پرهای سر را اضافه می کنیم.
- اگر از نمای بالا پرنده را ببینیم، روی نوک و تاج سر بیشتر دیده می شود و چشم که همیشه در جهت نوک پرنده است در این حالت کوچکتر و کشیده و بیضی شکل دیده می شود پرهای تاج در این حالت کامل تر دیده شده و با خطوط تیره و روشن ظریف مشخص می شوند.
سر سیمرغ
- طراحی پرندگان در نگارگری، برای سر سیمرغ نیز دایره یا بیضی ابتدایی را کشیده جای نوک و چشم را مشخص میکنیم. وقتی که روی سر و تاج سیمرغ را بیشتر می بینیم جهت نگاه و جای نوک را از نقطه ای پایین تر از وسط بیضی مشخص می کنیم.
- تاج سیمرغ حالت تزیینی بیشتری دارد و می توان به شکل بادبزنی یا به شکل برگی کنگره دار با خطوط بلند و کوتاه مواج تصویر کرد.
- نوک سیمرغ مانند نوک بقیه پرندگان ترسیم می شود و اگر بخواهیم کمی باز باشد دو خط نوک کمی فاصله دار و خط وسط را تیره تر می کشیم.
- اگر سایه های اطراف چشم پیشانی سیمرغ بیشتر و تیره تر شود چشم حالت خشن تری پیدا می کند.
بال
- بال بسته: برای کشیدن بال بسته در طراحی پرندگان در نگارگری یک بیضی کشیده و داخل آن دو بیضی کوچک و بزرگ که با هم همپوشانی دارند رسم می کنیم. با ادامه دادن خطوط بیضی اولیه به بیرون از آن، محدوده پرها مشخص می شود.
- روی قوس بیضی های کوچک داخلی پرهای شماره یک و روی دنباله بیرون آمده پرهای شماره ۲ تا ۴ را موازی همدیگر می کشیم.
- قسمت کتف که اتصال بال به بدن هست را به شکل کندی اضافه می کنیم. پرهای ریز و کرک پرهای بدن پرنده مقداری روی بال قرار می گیرد و در پشت بال هم پرهای کوچک روشنتر تصویر می کنیم.
- بال باز: در دو طرف بیضی بدن دو بیضی کوچکتر برای بالها می کشیم اگر یکی از بالها پشت قرار بگیرد کمی آنرا کوچکتر و باریکتر ترسیم می کنیم.
- خطوط پرهای بال را که کامل از هم باز هستند را بالای بیضی ها کشیده که معمولا اولین پر کوچکتر و بعدی بلندتر و به ترتیب به سمت بدن کوچکتر می شوند.
- پرهای زیر پرهای بلند، شماره ۱ هستند و گردتر و کوچکتر ترسیم می شوند و به مرور که به سمت بدن میروند آنها را روشن تر و کم پشت تر می کشیم.
- انتهای پرها و کتف های دو بال باید دقیق روبروی همدیگر باشد.
- پای پرنده تقریبا روی یک سوم بدن قرار دارد.
دم
- برای طراحی پرندگان در نگارگری دم را متناسب با فضا سازی اولیه در انتهای بدن پرنده می کشیم.
- دم ممکن است بلند و باریک باشد و یا کوتاه تر و پهن. پر وسط دم بلندتر و روی بقیه پرها قرار میگیرد. دم در حالت پرواز همیشه باز است و پر وسط کمی روی بقیه پرهاست.
- در انتهای بدن پرنده پوش پرهایی می کشیم که روی ابتدای دم قرار می گیرند و در وسط بلندتر هستند. پوش پرهای زیر دم حالت کرک مانند دارند و دم در کل وسط این دو سری پر قرار دارد.
- در طراحی پرندگان در نگارگری روی پرهای دم می توانیم تزییناتی در نظر گرفته و همراه با جزییات و سایه پردازی ها به دم اضافه کنیم.
در نهایت اینکه با فضاسازی مناسب اندام های پرنده و سپس اجرای دقیق و تمیز جزییات می توان طراحی پرندگان در نگارگری را زیبا و جذاب انجام داد و با رنگ های متنوع به آنها جان بخشید.
“بیش از 40 دوره آموزش نگارگری با آکادمی رشیدی” : در این مقاله بلند، توضیحات و آموزش هایی راجب به آموزش نگارگری انسان و پرندگان را برای شما هنردوستان شرح دادهایم. جهت مطالعه مقاله کلیک کنید!!!
سئو شده توسط شرکت دیجیتال مارکتینگ فیبی لند
دیدگاهتان را بنویسید